FAQ - FIBERLINK Sp. z o.o.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

FAQ

Pytania i odpowiedzi

Oto występujące najczęściej pytania i odpowiedzi podczas kontaktu z nami

  • 1

    Brak połączenia z internetem

     

    Internet radiowy

    Przed kontaktem z BOK (12 444 5000) sprawdź:

    • czy świecą się diody na zasilaczu anteny
    • czy świecą się diody na routerze wifi
    • czy kolejność kabli nie została zamieniona lub któryś z przewodów nie poluzował się.
    • Odłącz zasilacz anteny i routera od źródła zasilania na kilkanaście sekund. Następnie uruchom urządzenia ponownie. Po około trzech minutach połączenie powinno zostać nawiązane na nowo. Nie używaj przycisku RESET.
    • Jeżeli korzystasz z WiFi, sprawdź, czy dostęp do sieci jest możliwy przy połączeniu kablowym. W tym celu podłącz komputer/laptop do portu LAN zasilacza anteny za pośrednictwem kabla sieciowego. Dzięki temu dowiesz się, czy łącze internetowe dociera do lokalu.
    • Sprawdź, czy problem dotyczy wszystkich urządzeń korzystających z sieci.

    Jeżeli powyższe kroki nie przyniosły zmiany, a internetu nie ma na wszystkich urządzeniach, skontaktuj się z BOK przygotowując wcześniej informacje:

    – kiedy wystąpił problem

    – czy próbowano już uruchamiać ponownie wszystkie urządzenia dostępowe

    – czy problem dotyczy urządzeń łączących się zarówno bezprzewodowo jak i przewodowo.

     

     Internet światłowodowy

    Przed kontaktem z BOK  (12 444 5000) sprawdź:

    • czy świecą się diody na modemie światłowodowym
    • czy świecą się diody na routerze WiFi
    • czy kolejność kabli nie została zamieniona lub któryś z przewodów nie poluzował się.

     

    • Odłącz zasilacz urządzenia światłowodowego i routera WiFi od źródła zasilania na kilkanaście sekund. Następnie uruchom urządzenia ponownie. Połączenie powinno zostać nawiązane na nowo w ciągu kilku minut. Nie używaj przycisku RESET.
    • Jeżeli korzystasz z WiFi, sprawdź, czy dostęp do sieci jest możliwy przy połączeniu kablowym. W tym celu podłącz komputer/laptop do routera za pośrednictwem kabla sieciowego. Dzięki temu przekonasz się, czy łącze internetowe dociera do lokalu.
    • Sprawdź, czy problem dotyczy wszystkich urządzeń korzystających z sieci.

    Jeżeli powyższe kroki nie przyniosły zmiany, a internetu nie ma na wszystkich urządzeniach, skontaktuj się z BOK przygotowując wcześniej informacje:

    – kiedy wystąpił problem;

    – czy próbowano już uruchamiać ponownie wszystkie urządzenia dostępowe

    –  czy problem dotyczy urządzeń łączących się zarówno bezprzewodowo jak i przewodowo

  • 2

    Brak sieci wifi

     

    • Najczęstszą przyczyną niedostępnej sieci WiFi jest wyłączona karta sieciowa urządzenia. Sprawdź czy urządzenie wyszukuje jakiekolwiek sieci bezprzewodowe. Jeżeli wcześniej poza siecią domową wyświetlały się inne sieci bezprzewodowe, sprawdź przełączniki na obudowie laptopa i klawisze funkcyjne np. FN + F2, dzięki którym można wyłączać i włączać kartę WiFi.

    • Sprawdź czy taki sam problem występuje na innych urządzeniach korzystających z sieci bezprzewodowej.
    • Sprawdź, czy router nie został zresetowany do ustawień fabrycznych. W przypadku internetu radiowego nie stanowi to dużego problemu. Zmianie ulegnie nazwa sieci i jej hasło. Wystarczy połączyć się używając fabrycznych danych. Informacja na ten temat jest dostępna w instrukcji sprzętu i na stronie producenta.
      Standardowe dane sieci WiFi dla poszczególnych modeli urządzeń:

      • TP-Link
        Nazwa sieci: TP-Link_4CAA (przykładowa nazwa)
        Hasło: PIN na naklejce pod routerem
      • Netis
        Nazwa sieci:
        netis
        Hasło: password
      • Totolink
        Nazwa sieci:
        TOTOLINK A3002RU_5G (przykładowo dla modelu A3002RU)
        Hasło: brak hasła

    W przypadku łącza światłowodowego może być konieczne ponowne skonfigurowanie połączenia internetowego. Jeżeli po udanym podłączeniu się do sieci WiFi internet nadal nie działa prosimy o kontakt z BOK.

  • 3

    Słaba prędkość połączenia

     

    • Sprawdź stan swoich płatności. Jeżeli na koncie istnieją duże zaległości prędkość połączenia mogła zostać ograniczona przez system. Informację na temat rachunku można uzyskać telefonicznie w BOK lub przez panel klienta fiberlink.pl. Login i hasło do panelu otrzymałeś na pierwszej stronie umowy abonenckiej.
    • Wykonaj test prędkości. Do tego celu zalecamy stronę http://www.speedtest.net/pl
    • Aby pomiar był wiarygodny zadbaj o to, by urządzenie było podłączone do routera za pośrednictwem kabla sieciowego. Wyniki osiągane na urządzeniu połączonym bezprzewodowo mogą być zakłócone i nie są podstawą do reklamowania usługi. Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem testu wyłączyć wszystkie aplikacje, które obciążają Twoje łącze.

    • Jeżeli wynik pomiaru przy połączeniu przewodowym jest satysfakcjonujący, skorzystaj z poradnika jak usprawnić działanie sieci bezprzewodowej. Pamiętaj że najstabilniejszym rozwiązaniem jest zawsze połączenie za pomocą kabla sieciowego.
    • Jeżeli korzystasz z internetu radiowego, a wynik pomiaru przy połączeniu przewodowym znacząco odbiega od umownych wartości skontaktuj się z BOK. Przypominamy, że gwarantujemy połowę nominalnej wartości łącza.
  • 4

    Wymiana sprzętu

     

    • Wszystkie dostarczane klientom urządzenia objęte są gwarancją producenta.
    • W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego działania routera WiFi, dekodera lub bramki telefonicznej prosimy o kontakt z Po przyjęciu i weryfikacji zgłoszenia przygotujemy urządzenie zastępcze.
    • Wymiana sprzętu następuje w biurze w Mogilanach przy ul. Żary 22a.
    • W przypadku urządzeń dostępowych takich jak antena radiowa lub terminal światłowodowy, wymiana następuje w lokalu klienta.
  • 5

    Jak skonfigurować router wifi

     

  • 6

    Jak odzyskać lub zmienić hasło / nazwę sieci wifi ?

     

    • Do odzyskania hasła sieci WiFi można użyć laptopa z systemem Windows podłączonego do sieci domowej. System przechowuje informacje w Panelu Sterowania. Po przejściu do okna Centrum sieci i udostępniania należy odnaleźć nazwę sieci bezprzewodowej i kliknąć w nią. W otwartym oknie stanu sieci WiFi należy uruchomić przycisk Właściwości sieci bezprzewodowej. W kolejnym wyświetlonym oknie hasło sieci jest możliwe do odczytania w zakładce Zabezpieczenie, po ujawnieniu klucza przyciskiem Pokaż znaki.
    • W przypadku gdy żadne z urządzeń nie może odczytać zapamiętanego hasła, konieczny będzie wgląd do ustawień routera. W tym celu konieczne jest podłączenie się do jednego z portów routera za pomocą kabla sieciowego. Dostęp do ustawień jest możliwy przy użyciu przeglądarki internetowej. W zależności od modelu routera instrukcja nieznacznie się różni:

    Hasło do routera powinno być odnotowane na protokole zdawczo-odbiorczym. Uzyskać je można również przez kontakt z BOK, telefonicznie, lub przez panel klienta.

  • 7

    Jak zoptymalizować działanie sieci wifi ?

     

    • Przyczyny słabego sygnału sieci bezprzewodowej spowodowane są najczęściej zbyt dużą odległością od routera lub przeszkodami tłumiącymi sygnał radiowy. Należy zaznaczyć, że propagacja fali radiowych uzależniona jest od struktury budynku, ilości zastosowanych punktów dostępowych i ma charakter indywidualny dla każdej instalacji.

     

    Nazwa elementu Materiał Grubość [cm] Tłumienie [dB]
    Ściana wewnętrzna cegła 10 7
    Ściana zewnętrzna cegła 30 9
    Ściana działowa rigips i wełna szklana 7 2
    Strop beton 30 11
    Okno szkło 2 × szyba + 1 cm przerwy 4,5
    Drzwi drewno 4 2,5

    źródło: Łukasz Jasiński, www.alvarus.org | Wikipedia

    Istnieje szereg wytycznych, które mogą pomóc w optymalizacji i zapewnieniu odpowiedniej szybkości domowej sieci bezprzewodowej.

    • Umiejscowienie routera
      W przypadku niewielkich domów jednorodzinnych zazwyczaj wystarczy umieścić router, w centralnym punkcie budynku. Jeżeli nie jest to możliwe, lub w którymś miejscu sygnał nie jest satysfakcjonujący, można rozważyć montaż drugiego urządzenia rozsyłającego WiFi.
    • Zmiana kanału
      Warto też dokonać zmian ustawień sieci WiFi, dopasowując odpowiednią częstotliwość i szerokość kanału. Do tego celu używane są analizatory widma sieci WiFi, na przykład program inSSIDer Home. Oprogramowanie to skanuje dostępne sieci w zasięgu (? ), dzięki czemu można wyszukać częstotliwości wolne od zakłóceń.

  • 8

    Jak podłączyć do sieci nowy router?

     

    Internet radiowy

    W przypadku internetu radiowego konfiguracja nowego routera sprowadza się do podpięcia nowego urządzenia i ustawienia trybu portu WAN na dynamiczne pobieranie adresu IP i ewentualnego ustawienia nazwy i hasła sieci bezprzewodowej wedle upodobania.

     

    Internet światłowodowy

    W przypadku internetu światłowodowego wymiana routera na inny może wiązać się dodatkowo z koniecznością konfiguracji danych połączenia internetowego. Aby uzyskać niezbędne dane, skontaktuj się z BOK przez panel klienta lub telefonicznie.