Choć jeszcze 20 lat temu telefon stacjonarny był nieodłącznym elementem wyposażenia mieszkania niemal każdej polskiej rodziny, dziś, w erze szybkiego internetu i smartfonów, telefony stacjonarne mocno straciły na popularności. Czy w dobie rozwijającej się komunikacji komórkowej są już oficjalnie przeżytkiem? Okazuje się, że posiadanie telefonu stacjonarnego ma w dzisiejszych czasach więcej plusów, niż mogłoby się wydawać. Jakie one są? Dlaczego warto mieć telefon stacjonarny?
Dla wielu użytkowników zarówno telefonii stacjonarnej, jak i komórkowej, wciąż największe znaczenie odgrywa aspekt cenowy. Niewątpliwie posiadanie telefonu stacjonarnego może być dużą oszczędnością dla domowego budżetu. Abonament, w stosunku do swoich odpowiedników telefonii komórkowej, jest zwykle niski – najtańsze pakiety zaczynają się już od nawet 10 zł miesięcznie!
W jego ramach otrzymujesz zwykle sporo darmowych minut, które często możesz wykorzystać nie tylko na rozmowy krajowe. Firmy telekomunikacyjne nierzadko oferują też korzystne pakiety na rozmowy zagraniczne, w większości przypadków dużo tańsze niż pakiety komórkowe. Dodatkowym plusem jest niska cena samego urządzenia – telefon stacjonarny jest nieporównywalnie tańszy niż smartfon.
Na pewno wiele razy zdarzyło Ci się stracić zasięg podczas rozmowy przez telefon komórkowy. Niestety często dzieje się to w najmniej pożądanym momencie. Telefon stacjonarny eliminuje ryzyko konieczności szukania zasięgu w całym domu. W telefonii stacjonarnej zasięg nigdy nie „ginie”, nawet wtedy, gdy Twój dom położony jest z dala od odbiorników sieciowych lub w miejscu krzyżowania się fal. Gdy masz telefon stacjonarny, słabnące połączenie to już nie Twój problem!
Większość starszych osób nie nadąża tak szybko jak ludzie młodzi za nowinkami w telekomunikacji. Zdarza się, że coraz bardziej skomplikowane pod względem funkcjonalności smartfony po prostu odstraszają osoby starsze, które w rezultacie rzadziej mogą kontaktować się z bliskimi.
Telefon stacjonarny to dla takich osób idealne rozwiązanie. Łatwy w obsłudze, intuicyjny i solidny – dla wielu starszych ludzi jest szansą na regularny, a przy tym mniej stresujący, kontakt z rodziną i przyjaciółmi. Do takiego telefonu łatwo wprowadzić niezbędne numery alarmowe i inne potrzebne kontakty.
I na koniec coś dla tych, którzy prowadzą firmę. Okazuje się, że telefon stacjonarny odgrywa spore znaczenie, jeśli chodzi o postrzeganie nas przez klientów. Dla wielu osób to wciąż swego rodzaju dowód na stabilność firmy, a nawet gwarancja, że można się z nami skontaktować w godzinach pracy.
Wyobraź sobie, że próbujesz telefonicznie skontaktować się z danym biznesem. Gdy wybierasz numer stacjonarny, wyobrażasz sobie biuro obsługi klienta, w którym pracownicy w stałych godzinach pracy czekają na kontakt z Twojej strony. Gdy wybierasz telefon komórkowy, wyobrażasz sobie będącą w ciągłym ruchu osobę, do której nie zawsze masz pełne zaufanie. Choć może to wydawać się nieco banalne, w wielu przypadkach to tak właśnie działa ludzka podświadomość. Telefon stacjonarny w firmie to również wygoda dla Ciebie jako jej właściciela.
Wiesz już, dlaczego warto mieć telefon stacjonarny? W pewnych sytuacjach może się okazać, że taki rodzaj telefonu to wcale nie przeżytek. Jeśli jesteś zainteresowany zainstalowaniem w swoim domu lub biurze telefonu stacjonarnego, sprawdź nasze pakiety.