Pomoc – pytania i odpowiedzi

Dokładny opis całego procesu zamówienia usługi oraz samej instalacji opisaliśmy w jednym z artykułów na naszym blogu. Przejdź do artykułu.

Internet radiowy

 

Przed kontaktem z Biurem Obsługi Klienta sprawdź:

  • czy świecą się diody na zasilaczu anteny,
  • czy świecą się diody na routerze Wi-Fi,
  • czy kolejność kabli nie została zamieniona lub któryś z przewodów nie poluzował się.

 

Odłącz zasilacz anteny i routera od źródła zasilania na kilkanaście sekund. Następnie uruchom urządzenia ponownie. Po około trzech minutach połączenie powinno zostać nawiązane na nowo. Nie używaj przycisku RESET.

 

Jeżeli korzystasz z Wi-Fi, sprawdź, czy dostęp do sieci jest możliwy przy połączeniu kablowym. W tym celu podłącz komputer/laptop do portu LAN zasilacza anteny za pośrednictwem kabla sieciowego. Dzięki temu dowiesz się, czy łącze internetowe dociera do lokalu.

 

Sprawdź, czy problem dotyczy wszystkich urządzeń korzystających z sieci.

 

Jeżeli powyższe kroki nie przyniosły zmiany, a internetu nie ma na wszystkich urządzeniach, skontaktuj się z BOK przygotowując wcześniej informacje:

  • Kiedy wystąpił problem?
  • Czy próbowano już uruchamiać ponownie wszystkie urządzenia dostępowe?
  • Czy problem dotyczy urządzeń łączących się zarówno bezprzewodowo jak i przewodowo?

 

Internet światłowodowy

Przed kontaktem z Biurem Obsługi Klienta sprawdź:

  • czy świecą się diody na modemie światłowodowym,
  • czy świecą się diody na routerze Wi-Fi,
  • czy kolejność kabli nie została zamieniona lub któryś z przewodów nie poluzował się.

Odłącz zasilacz urządzenia światłowodowego i routera Wi-Fi od źródła zasilania na kilkanaście sekund. Następnie uruchom urządzenia ponownie. Połączenie powinno zostać nawiązane na nowo w ciągu kilku minut. Nie używaj przycisku RESET.

 

Jeżeli korzystasz z Wi-Fi, sprawdź, czy dostęp do sieci jest możliwy przy połączeniu kablowym. W tym celu podłącz komputer/laptop do routera za pośrednictwem kabla sieciowego. Dzięki temu przekonasz się, czy łącze internetowe dociera do lokalu.

 

Sprawdź, czy problem dotyczy wszystkich urządzeń korzystających z sieci.

 

Jeżeli powyższe kroki nie przyniosły zmiany, a internetu nie ma na wszystkich urządzeniach, skontaktuj się z BOK przygotowując wcześniej informacje:

  • Kiedy wystąpił problem?
  • Czy próbowano już uruchamiać ponownie wszystkie urządzenia dostępowe?
  • Czy problem dotyczy urządzeń łączących się zarówno bezprzewodowo jak i przewodowo?

✔ Sprawdź stan swoich płatności. Jeżeli na koncie istnieją duże zaległości prędkość połączenia mogła zostać ograniczona przez system. Informację na temat rachunku można uzyskać telefonicznie w BOK lub przez Panel Klienta. Login i hasło do panelu otrzymałeś na pierwszej stronie umowy abonenckiej.

 

✔ Wykonaj test prędkości. Do tego celu zalecamy strony: https://www.speedtest.net/, https://www.speedtest.pl/ lub https://pro.speedtest.pl/ (UWAGA! Aby pomiar był wiarygodny zadbaj o to, by urządzenie było podłączone do routera za pośrednictwem kabla sieciowego. Wyniki osiągane na urządzeniu połączonym bezprzewodowo mogą być zakłócone i nie są podstawą do reklamowania usługi. Pamiętaj też, aby przed rozpoczęciem testu wyłączyć wszystkie aplikacje, które obciążają Twoje łącze!)

 

✔ Przyczyny słabego sygnału sieci bezprzewodowej spowodowane są najczęściej zbyt dużą odległością od routera lub przeszkodami tłumiącymi sygnał radiowy. Należy zaznaczyć, że propagacja fal radiowych uzależniona jest od struktury budynku, ilości zastosowanych punktów dostępowych i ma charakter indywidualny dla każdej instalacji.

 

✔ Jeżeli wynik pomiaru przy połączeniu przewodowym znacząco odbiega od umownych wartości skontaktuj się z naszym działem technicznym w celu jak najszybszego rozwiązania problemu. . Przypominamy, że gwarantujemy połowę nominalnej wartości łącza.

Do odzyskania hasła sieci Wi-Fi można użyć laptopa z systemem Windows podłączonego do sieci domowej. System przechowuje informacje w Panelu Sterowania. Po przejściu do okna Centrum sieci i udostępniania należy odnaleźć nazwę sieci bezprzewodowej i kliknąć w nią. W otwartym oknie stanu sieci Wi-Fi należy uruchomić przycisk Właściwości sieci bezprzewodowej. W kolejnym wyświetlonym oknie hasło sieci jest możliwe do odczytania w zakładce Zabezpieczenie, po ujawnieniu klucza przyciskiem Pokaż znaki.

 

W przypadku gdy żadne z urządzeń nie może odczytać zapamiętanego hasła, konieczny będzie wgląd do ustawień routera. W tym celu konieczne jest podłączenie się do jednego z portów routera za pomocą kabla sieciowego. Dostęp do ustawień jest możliwy przy użyciu przeglądarki internetowej. W zależności od modelu routera instrukcja nieznacznie się różni:

 

✔ TP-Link (http://www.tp-link.com/pl/faq-256.html )

✔ Netis (http://www.netis-systems.com/Suppory/faq_detail/id/6.html )

✔ Totolink (https://www.totolink.net/home/news/me_name/id/40/menu_listtpl/faqcon.html )

 

Hasło do routera powinno być także odnotowane na protokole zdawczo-odbiorczym. W przypadku problemu z odzyskaniem hasła nasi technicy służą pomocą. W miarę możliwości postarają się pomóc odzyskać zgubione hasło.

Internet radiowy

W przypadku internetu radiowego, konfiguracja nowego routera sprowadza się do podpięcia urządzenia do portu podpisanego jako WAN i ustawienia trybu tego portu na dynamiczne pobieranie adresu IP. Dodatkowo można zmienić ustawienia nazwy i hasła sieci bezprzewodowej wedle upodobania.

 

Internet światłowodowy

W przypadku internetu światłowodowego wymiana routera na inny może wiązać się dodatkowo z koniecznością konfiguracji danych połączenia internetowego. Aby uzyskać niezbędne dane, skontaktuj się z BOK przez Panel Klienta lub telefonicznie.

Aby zalogować się do ustawień routera, należy skorzystać z urządzenia podłączonego do sieci za pomocą kabla sieciowego bądź przez w-fi. Dostęp jest możliwy przez przeglądarkę internetową.

Hasło do routera powinno być odnotowane na protokole zdawczo-odbiorczym.

Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie producenta:

TP-Link: http://www.tp-link.com/pl/faq-87.html

Netis: http://www.netis-systems.com/Suppory/faq.html

Totolink: http://www.totolink.net/home/menu/detail/menu_listtpl/faq/id/154/ids/37.html

  • Najczęstszą przyczyną niedostępnej sieci Wi-Fi jest wyłączona karta sieciowa urządzenia.
  • Sprawdź czy urządzenie wyszukuje jakiekolwiek sieci bezprzewodowe.
  • Jeżeli wcześniej poza siecią domową wyświetlały się inne sieci bezprzewodowe, sprawdź przełączniki na obudowie laptopa i klawisze funkcyjne np. FN + F2, dzięki którym można wyłączać i włączać kartę Wi-Fi.
  • Sprawdź czy taki sam problem występuje na innych urządzeniach korzystających z sieci bezprzewodowej.
  • Sprawdź, czy router nie został zresetowany do ustawień fabrycznych. W przypadku internetu radiowego nie stanowi to dużego problemu. Zmianie ulegnie nazwa sieci i jej hasło. Wystarczy połączyć się używając fabrycznych danych. Informacja na ten temat jest dostępna w instrukcji sprzętu i na stronie producenta.
  • Standardowe dane sieci Wi-Fi dla poszczególnych modeli urządzeń:

➡TP-Link

Nazwa sieci: TP-Link_4CAA (przykładowa nazwa)

Hasło: PIN na naklejce pod routerem

➡ Netis

Nazwa sieci: netis

Hasło: password

➡ Totolink

Nazwa sieci: TOTOLINK A3002RU_5G (przykładowo dla modelu A3002RU)

Hasło: brak hasła

  • W przypadku łącza światłowodowego może być konieczne ponowne skonfigurowanie połączenia internetowego. Jeżeli po udanym podłączeniu się do sieci Wi-Fi internet nadal nie działa prosimy o kontakt z BOK.

Istnieje szereg wytycznych, które mogą pomóc w optymalizacji i zapewnieniu odpowiedniej szybkości domowej sieci bezprzewodowej.

Umiejscowienie routera

W przypadku niewielkich domów jednorodzinnych zazwyczaj wystarczy umieścić router, w centralnym punkcie budynku. Jeżeli nie jest to możliwe, lub w którymś miejscu sygnał nie jest satysfakcjonujący, można rozważyć montaż drugiego urządzenia rozsyłającego sygnał Wi-Fi.

Zmiana kanału

Warto też dokonać zmian ustawień sieci Wi-Fi, dopasowując odpowiednią częstotliwość i szerokość kanału. Do tego celu używane są analizatory widma sieci Wi-Fi, na przykład program inSSIDer Home. Oprogramowanie to skanuje dostępne sieci w zasięgu, dzięki czemu można wyszukać częstotliwości wolne od zakłóceń.

 

Ustawienia można zmodyfikować w zakładce poświęconej sieci bezprzewodowej:

TP-Link: http://www.tp-link.com/pl/faq-78.html

Netis: http://www.netis-systems.com/Suppory/faq.html

Totolink: https://www.totolink.net/home/news/me_name/id/40/menu_listtpl/faqcon.html  

Często spotykamy się z przekonaniem, że po podpisaniu umowy przez cały czas jej trwania, nie ma możliwości jej modyfikacji. Jak to zazwyczaj bywa, w każdej plotce jest trochę prawdy, tak samo jest i w tym przypadku. Generalna zasada jest taka, że nie mamy możliwości zmniejszenia kwoty abonamentu. Jeśli natomiast chcielibyśmy np. zwiększyć prędkość internetu lub dobrać jakąś usługę, możemy to zrobić w każdym momencie trwania umowy.

Jeśli nowa lokalizacja znajduje się w zasięgu naszej sieci, możemy przenieść instalację bez konieczności podpisywania nowej umowy. Wykonujemy demontaż w starej lokalizacji i montaż w nowej w cenie zgodnej z cennikiem operatora. Następnie podpisujemy krótki aneks, aby zaktualizować dane adresowe i gotowe!

 

Aby sprawdzić czy nowy adres znajduje się w zasięgu sieci Fiberlink przejdź do weryfikacji lokalizacji lub skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

We wszystkich naszych biurach stacjonarnych (Kraków, Wieliczka i Skawina) można płacić kartą , telefonem i BLIK-iem. Jednocześnie informujemy, że nie przyjmujemy płatności gotówkowych.

  1. W celu złożenia reklamacji zachęcamy do pobrania oraz wypełnienia protokołu: Protokół reklamacji. Przygotowany przez nas protokół ułatwi proces reklamacji.
  2. Dedykowanym adresem mailowym do przyjmowania reklamacji jest: reklamacje@fiberlink.pl
  3. W odpowiedzi zostanie wysłana informacja zwrotna o przyjęciu zgłoszenia przez dział reklamacji. Będzie to potwierdzeniem skutecznie złożonej reklamacji.

Protokół może wypełnić wyłącznie osoba wymieniona w umowie z firmą Fiberlink Sp. z o.o. Czas na rozpatrzenie reklamacji to 30 dni.

Poza godzinami pracy biura tj.:

Pn-Pt: po godz. 22.00.

Sob-Nd: po godz. 16.00

Zgłoszenia techniczne prosimy kierować:

  1. Poprzez zgłoszenie w Panelu Klienta.
  2. Poprzez formularz kontaktowy na stronie www.
  3. Mailowo: serwis@fiberlink.pl 
  1. Dlaczego i w jakim terminie należy zwrócić sprzęt?

Użyczony sprzęt należy zwrócić w momencie rezygnacji z naszych usług lub dokonanych zmian w ich rodzaju w terminie do 14 dni od daty zakończenia umowy / wprowadzenia zmian w umowie.

  1. W jaki sposób można zwrócić sprzęt?

 

Bezpłatnie

Paczkomat InPost

  1. Wypełnij formularz na stronie https://szybkiezwroty.pl/FIBERLINK
    W polu Numer Zamówienia wpisz ID / NUMER KLIENTA
    Na podany przez Ciebie e-mail oraz numer telefonu otrzymasz kod zwrotu do wykorzystania w wybranym przez Ciebie Paczkomacie.
  2. Teraz możesz spakować sprzęt, dołączając jednocześnie do paczki informacje weryfikacyjne (numer klienta lub dokładne dane na które zawarta jest umowa). Następnie, odpowiednio zabezpieczając, oznacz ją wygenerowanym kodem zwrotu i nadaj w Paczkomacie.
  3. Potwierdzenie nadania wysyłane jest wiadomością e-mail  lub SMS.
  4. Wymiar paczki nie powinien przekroczyć 41 x 38 x 64 cm.
    Jeżeli nie jest to możliwe – prosimy wybrać inną metodę zwrotu.

Status przesyłki sprawdzisz pod adresem https://inpost.pl/ po podaniu numeru przesyłki, który dostałeś e-mailem/SMS-em.

 

 Odpłatnie

Demontaż i odbiór sprzętu przez technika

Sprzęt może zostać zdemontowany i oddany technikowi w miejscu świadczonej usługi.
Koszt takiej usługi wynosi 100 zł brutto

Wysyłka kurierem / Pocztą Polską

Sprzęt może zostać wysłany poprzez firmę kurierską lub Pocztę Polską.
Stawki są regulowane według cenników poszczególnych przewoźników

  1. Co w wypadku gdy sprzęt nie zostanie zwrócony ?

W wypadku braku zwrotu sprzętu, naliczona zostaje opłata zgodna z obowiązującą umową.

Jeśli do wykonania przyłącza internetowego pod twoim adresem, konieczne jest przeprowadzenie kabli na przykład przez działkę sąsiada, najlepiej podpisać z nim pisemną zgodę jeszcze przed terminem instalacji. Dzięki temu zaoszczędzimy czas podczas instalacji i unikniemy późniejszych nieporozumień.

Pobierz szablon Porozumienia Działkowego

Jeśli twoja tożsamość jako Klienta została potwierdzona podczas zawierania umowy, nie musisz być obecny/obecna podczas, gdy my będziemy instalować internet w Twoim domu lub wykonywać prace serwisowe. Wystarczy, że upoważnisz inną osobę do reprezentowania Ciebie w tym czasie. Wykorzystaj do tego poniższy wzór:

Upoważnienie do reprezentowania Klienta podczas instalacji/ serwisu (Klient indywidualny)

Upoważnienie do reprezentowania Klienta podczas instalacji/ serwisu (Klient biznesowy)

Pamiętaj, że jeśli umowa została zawarta na odległość (on-line), konieczna jest Twoja obecność podczas instalacji, abyśmy mogli potwierdzić tożsamość Klienta.

Masz pytania? Napisz do nas