Telefony stacjonarne cieszyły się ogromną popularnością przez wiele lat, swego czasu były dostępne w prawie każdym domu, firmie czy instytucji. Choć obecnie znaczna część populacji przerzuciła się na telefony komórkowe, ich starsze odpowiedniki wciąż można znaleźć w wielu miejscach, w szczególności w przedsiębiorstwach. Jakie są zalety telefonów stacjonarnych?
Niewątpliwie każdemu chociaż raz zdarzyło się, że bardzo ważne połączenie zostało przerwane w najmniej oczekiwanym momencie na skutek utraconej łączności. Wciąż zdarza się, że nawet w środku dużego miasta telefon komórkowy traci zasięg. Dziać się tak może przez obecność w budynku zbyt grubych ścian, które ograniczają dostęp fali, lub w przypadku zaistnienia innych okoliczności, takich jak złe warunki atmosferyczne czy zakłócenia. Niewątpliwym plusem telefonu stacjonarnego jest to, że jego posiadanie i używanie eliminuje ryzyko związane z brakiem zasięgu sieci bezprzewodowej, co może skutkować brakiem możliwości wykonania bądź odebrania połączenia. Taka sytuacja korzystnie wpływa na wizerunek firmy i niweluje ryzyko przerwania ważnej rozmowy w jej trakcie. Długi kabel bądź słuchawka bezprzewodowa pozwala swobodnie poruszać się po pomieszczeniu, nawet w trakcie rozmowy przez telefon stacjonarny.
Na początku, trzeba zaznaczyć, że w Fiberlink, telefon stacjonarny działa w technologii światłowodowej. Oznacza to, że jakość połączeń jest stabilna, niezależna od czynników zewnętrznych. Dodatkową zaletą, jest to, iż wybierając to rozwiązanie, otrzymujesz jednocześnie nowoczesne łącze internetowe w najszybszej obecnie technologii. Wybierasz zatem usługi w pakiecie, które w przypadku osobnych abonamentów kosztowałyby o wiele więcej. Najtańsze abonamenty telefonów stacjonarnych w Fiberlink to koszt od 10 złotych miesięcznie. W ramach pakietu użytkownik otrzymuje pokaźną liczbę darmowych minut, które wykorzystane mogą być zarówno na połączenia stacjonarne, jak i komórkowe. Kolejną korzyścią przy użytkowaniu telefonu przy połączeniu kablowym jest ich mniejsza awaryjność. Koszt naprawy smartfona wynosi od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych, a w takim urządzeniu nietrudno o zbitą szybkę czy uszkodzone wejście. Poprzez trzymanie go w jednym miejscu telefon stacjonarny nie jest w takim stopniu narażony na zniszczenie.
Często osoby bardziej zaawansowane wiekiem nie czują się komfortowo, kiedy zmuszone są korzystać z nowoczesnych technologii. Smartfon z wieloma funkcjami może sprawiać im problemy przy obsłudze, a telefon stacjonarny jest o wiele bardziej intuicyjny i prosty. Jeśli w firmie zatrudnione będą osoby starsze, rozwiązanie polegające na zakupie telefonu stacjonarnego na pewno ułatwi im życie i zabierze sporo stresu.
Dla wielu osób numer na telefon stacjonarny widniejący na wizytówkach, w sieci czy reklamach to dowód ugruntowania przedsiębiorstwa. Daje swego rodzaju zapewnienie, że telefon zostanie odebrany, a osoba po drugiej stronie jest na miejscu i poświęci rozmówcy pełną uwagę. Numer komórkowy kojarzyć się może z kimś w ciągłym ruchu, przez co sprawa, z którą dzwoni zainteresowany, może być potraktowana po macoszemu. Telefon stacjonarny to także swego rodzaju sygnał dla klienta, że połączenie zostanie odebrane jedynie w godzinach działania firmy, co pozwoli ograniczyć tak zwaną pracę po godzinach. Jeśli wciąż zastanawiasz się nad telefonem stacjonarnym, sprawdź dostępne na stronie firmy FiberLink pakiety, by dowiedzieć się, ile możesz zaoszczędzić.